Σάββατο 28 και Κυριακή 29 Ιανουαρίου

Συναυλίες, εκπαιδευτικές δράσεις, απρόσμενες μουσικές συναντήσεις

Με μεγάλο ενθουσιασμό υποδέχτηκε το κοινό τις εκδηλώσεις του εορταστικού διήμερου Piano Days @ Megaron, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά  το τελευταίο σαββατοκύριακο του Ιανουαρίου (28-29/1) σε πολλούς χώρους του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και προσέλκυσε 6.200 θεατές. Ο πιανιστικός μαραθώνιος περιλάμβανε συναυλίες που ανέδειξαν την προσαρμοστικότητα αυτού του μαγικού οργάνου στα διαφορετικά είδη μουσικής, εκπαιδευτικές δράσεις για μικρούς και μεγάλους και απρόσμενες μουσικές συναντήσεις. Σχεδόν όλες οι συναυλίες και οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες ήταν sold out, ενώ εντυπωσιακή υπήρξε η συμμετοχή παιδιών κάθε ηλικίας.

Ιδιαίτερα θερμά ήταν επίσης τα σχόλια μικρών και μεγάλων σχετικά με την ποικιλομορφία των εκδηλώσεων, με τη σύντομη διάρκεια των συναυλιών, η οποία επέτρεψε την παρακολούθησή τους και από οικογένειες με πολύ μικρά παιδιά, αλλά και σχετικά με το κυνήγι θησαυρού από ενήλικες, μια ψυχαγωγική δράση με ξεχωριστές ερμηνείες από τους ηθοποιούς που συμμετείχαν σε αυτό το συναρπαστικό παιχνίδι μυστηρίου, το οποίο εξελίχθηκε σε χώρους του Μεγάρου.

Ένα διήμερο που τα είχε όλα!

Το Σάββατο 28 Ιανουαρίου, στην εναρκτήρια συναυλία με τίτλο «Two pianosForty Fingers», τα μέλη του Τetrachord Piano Ensemble ενθουσίασαν τους ακροατές με ένα ευφάνταστο πρόγραμμα στην κατάμεστη Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος. Την ίδια μέρα αλλά και την επομένη (29/1), στη συναυλία «Νεαροί σολίστ στα φουαγέ»,το κοινόείχε την ευκαιρία να ανακαλύψει ταλαντούχους νεαρούς πιανίστες. Παράλληλα, ενήλικες συμμετείχαν στο φανταστικό κυνήγι θησαυρού «Gravicembalo col piano e forte» σε αθέατους χώρους του Μεγάρου. Το απόγευμα, η Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης πλημμύρισε από γέλια και φωνές που προκάλεσαν τα αστεία του σκιοπαίκτη Ηλία Καρελλά, λίγο πριν την προβολή της ταινίας animation «Magic Piano», μιας παραγωγής των βραβευμένων με όσκαρ συντελεστών της BreakThru Films. Το φιλμ «ζωντάνεψε» μουσικά ο δεξιοτέχνης πιανίστας Κάρολος Ζουγανέλης αποδίδοντας επί σκηνής, με αριστοτεχνικό τρόπο, τις Σπουδές του Frédéric Chopin. Λίγο αργότερα, ακολούθησαν οι «Ιστορίες για λευκά και μαύρα πλήκτρα»,μια απρόσμενη μουσική συνάντηση ανάμεσα στον Παύλο Τσίμα και στην Αλεξία Μουζά.Ο γνωστός δημοσιογράφος επέλεξε τα έργα για πιάνο (κλασικά και όχι μόνο) που έχουν αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στην προσωπική του διαδρομή, ενώ η ταλαντούχα σολίστ τα ερμήνευσε με ευαισθησία και τεχνική αρτιότητα μαγεύοντας τους θεατές. Στη συνέχεια, ο βραζιλιάνος πιανίστας Jean Louis Steuerman, ο οποίος είναι πολύ αγαπητός στο ελληνικό κοινό, σαγήνευσε όσους παρακολούθησαν το μυσταγωγικό ρεσιτάλ του στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος που ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο στον Johann Sebastian Bach. Η αυλαία της πρώτης ημέρας του πιανιστικού αφιερώματος Piano Days έκλεισε με την πρωτότυπη συναυλία «Big My Secret» του Νίκου Λαάρη, με έργα του 20ού αιώνα, στην οποία για πρώτη φορά το κοινό βρέθηκε καθισμένο στη σκηνή της Αίθουσας Χ. Λαμπράκης, πλαισιώνοντας τον γνωστό σολίστ.

Από το πλούσιο πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας (Κυριακή 30 Ιανουαρίου) ξεχώρισε η συναυλία «Rhapsody in Blue», ένας ευφάνταστος πιανιστικός διάλογος ανάμεσα στον Αχιλλέα Γουάστωρ και την Νεφέλη Μούσουρα που επικεντρώθηκε σε αριστουργηματικά έργα των δεκαετιών του 1920 και του 1930. Οι συνθέσεις παρουσιάστηκαν σε μεταγραφή του ίδιου του Γουάστωρ, με τους δύο δεξιοτέχνες να εντυπωσιάζουν τους φίλους του πιάνου με την εκρηκτική ερμηνεία τους. Η τελευταία συναυλία, ο επίλογος των Piano Days, ήταν αφιερωμένη στον Μozart. Σε αυτή την εορταστική, γεμάτη ενέργεια και ενθουσιασμό βραδιά, δύο βιρτουόζοι της νέας γενιάς, η δεκαοχτάχρονη Olga Davnis και o δεκατετράχρονος Φίλιππος Κλαψινάκης συναντήθηκαν με δύο διεθνώς καταξιωμένους πιανίστες, τον Βασίλη Βαρβαρέσο και τον Jean Louis Steuerman. Την Ορχήστρα Φιλαρμόνια Αθηνών διηύθυνε με μοναδική έμπνευση ο διακεκριμένος μαέστρος Γιώργος Ζιάβρας.