ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ

Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, φωτισμοί: Νίκος Σ. Πετρόπουλος
Αναβίωση σκηνοθεσίας: Ίων Κεσούλης
Χορογραφία, κινησιολογία: Φώτης Διαμαντόπουλος

Με ελληνικούς υπέρτιτλους

Βιολέττα Βαλερύ: Μυρτώ Παπαθανασίου (19/11)
                             Έλενα Μόζουκ (20, 25, 30/11)
                             Μαρία Μητσοπούλου (23, 26/11)
                             Βασιλική Καραγιάννη (27/11)
Φλόρα Μπερβουά: Αγγελική Καθαρίου (19, 25, 26, 30/11)
                               Λυδία Βαφειάδη (20, 23, 27/11)
Αννίνα: Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (19, 20, 23, 25, 26, 27, 30/11)
Αλφρέντο Ζερμόν: Γιάννης Χριστόπουλος (19, 23, 26, 30/11)
                               Αντώνης Κορωναίος (20, 25, 27/11)
Τζόρτζιο Ζερμόν: Δημήτρης Τηλιακός (19, 26/11)
                             Διονύσης Σούρμπης (20, 30/11)
                             Δημήτρης Πλατανιάς (23, 25, 27/11)
Γκαστόνε: Χαράλαμπος Βελισσάριος (19, 20, 27/11)
                 Άλεξ Τσιλογιάννης (23, 25, 26, 30/11)
Βαρόνος Ντουφόλ: Πέτρος Σαλάτας (19, 23, 26, 30/11)
                                Χρήστος Αμβράζης (20, 25, 27/11)
Μαρκήσιος του Ομπινύ: Νικόλαος Καραγκιαούρης (19, 26, 27, 30/11)
                                        Βασίλης-Δεναχής Κωστόπουλος (20, 23, 25/11)
Δόκτωρ Γκρανβίλ: Διονύσης Τσαντίνης (19, 23, 26, 30/11)
                              Παύλος Σαμψάκης (20, 25, 27/11)
Τζουζέππε: Θανάσης Ευαγγέλου (19, 23, 26, 30/11)
                   Μανώλης Λορέντζος (20, 25, 27/11)
Μαντατοφόρος/ Οικονόμος: Θεόδωρος Μωραΐτης (19, 23, 26, 30/11)
                                              Βασίλης Ασημακόπουλος (20, 25, 27/11)

Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και μέλη του Μπαλέτου της ΕΛΣ
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός


Η Τραβιάτα αναγνωρίζεται σήμερα ως ένα από τα αριστουργήματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου της όπερας και την ίδια στιγμή ως ένας από τους δημοφιλέστερους τίτλους. Οι πασίγνωστες άριες και ντουέτα ντύνουν μία από τις πιο τραγικές ιστορίες μεγάλου έρωτα, ματαιωμένου από τις κοινωνικές συμβάσεις. Η όπερα περιγράφει τον έρωτα μιας εταίρας με γόνο καλής οικογένειας του Παρισιού. Η σχέση προκαλεί την αντίδραση της οικογένειας του νέου, το ζευγάρι χωρίζει και ξανασυναντιέται λίγο πριν το θάνατο της κοπέλας.
Από την παταγώδη αποτυχία της πρεμιέρας στο Φενίτσε της Βενετίας το 1853 -σύμφωνα με τον ίδιο τον συνθέτη-, έως την απόφαση της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου, το 1856, να μην μεταφράσει το έργο από σεβασμό στην ηθική υγεία του κοινού, και έως το γεγονός ότι ενάμιση αιώνα μετά, ακόμα και σήμερα στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου ο τίτλος του έργου παραμένει αμετάφραστος, η Τραβιάτα -δηλαδή “Η παραστρατημένη”- επιβεβαιώνει διαχρονικά την έννοια του έργου υψηλής τέχνης, ως μια δημιουργία που προκαλεί έντονες συζητήσεις, αφήνει ισχυρό στίγμα, θέτει ερωτήματα και ασκεί κριτική στις κοινωνίες και τον άνθρωπο.
Η υψηλής αισθητικής παραγωγή του Νίκου Σ. Πετρόπουλου αναβιώνει από την Εθνική Λυρική Σκηνή, για πρώτη φορά στην Αίθουσα Α. Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, για επτά παραστάσεις τον Νοέμβριο του 2016.