Η μεταπολεμική Γερμανία αποκηρύσσει έμπρακτα τις μελανές σελίδες του πρόσφατου ναζιστικού παρελθόντος της και επιδίδεται εμφατικά στην ηθική, οικονομική και πρακτική στήριξη της μουσικής πρωτοπορίας. Γενιές ελλήνων μουσουργών που σπουδάζουν σε μουσικές ακαδημίες της χώρας βρίσκουν εκεί πρόσφορο έδαφος για να αναπτύξουν τη συνθετική τους δράση και επιλέγουν γερμανικές πόλεις ως έδρα τους. Ο Κουνάδης στο Φράιμπουργκ, ο Τερζάκης στη Λιψία, ο Μπορμπουδάκης και η Γουρζή στο Μόναχο και η νεότατη Κουμαρά στην Κολωνία, όλοι τους ήταν και είναι πρωταγωνιστές του μουσικού γίγνεσθαι της εποχής τους. Το δραστήριο σύνολο Ergon παρουσιάζει χαρακτηριστικά έργα τους, πολλά μάλιστα, όπως της Κωνσταντίας Γουρζή, της Γεωργίας Κουμαρά και του Μηνά Μπορμπουδάκη,  σε πρώτη πανελλήνια εκτέλεση.