Ο Λεωνίδας Καβάκος σε έργα Johannes Brahms και Johann Sebastian Bach  από την περίφημη Μουζίκφεραϊν της Βιέννης. Στην ίδια συναυλία, το φημισμένο αυστριακό σύνολο παρουσιάζει επίσης την Πέμπτη συμφωνία του Carl Nielsen υπό τον σουηδό μαέστρο Herbert Blomstedt .

Ο αρχιμουσικός Herbert Blomstedt, αν και έκανε το ντεμπούτο του με τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης σε μεγάλη ηλικία, έγινε ένας από τους πιο αγαπημένους αρχιμουσικούς του βιενέζικου συνόλου. Πρόσφατα μάλιστα, του απενεμήθη ο τίτλος του επίτιμου μέλους της Ορχήστρας. Στη συναυλία του με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, o Blomstedt παρουσιάζει ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά έργα της Σκανδιναβικής Σχολής, τη Συμφωνία αρ. 5 του Δανού Carl Nielsen. O Blomstedt αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η μουσική του Carl Nielsen αποπνέει κάτι ξεχωριστό, κάτι απροσμέτρητο. Ξεχειλίζει από δανέζικο χιούμορ: είναι συνάμα πολύ σοβαρή αλλά και πολύ κωμική, και ταυτόχρονα μεγαλειώδης». Η Πέμπτη γράφτηκε μεταξύ 1920 και 1922 και θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες συμφωνικές συνθέσεις του Nielsen. Έργο πρωτότυπο, από συνθετικής άποψης, αλλά και περίπλοκο συνδυάζει με ευφάνταστο τρόπο τον Ρομαντισμό και τον Μοντερνισμό.

Στον αντίποδα των συναρπαστικών πειραματισμών του Carl Nielsen βρίσκεται το Κοντσέρτο για βιολί του Johannes Brahms, ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα που έχουν γραφτεί ποτέ για βιολί και ορχήστρα.

Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοντσέρτου είναι το εξαιρετικό ηχητικό βάθος του, γεγονός που οφείλεται στη χρήση από τον συνθέτη των χαμηλών περιοχών του βιολιού. Πηγή έμπνευσης για τον Brahms υπηρξε η εκπληκτική μαεστρία του αριστοτέχνη ούγγρου βιολονίστα Joseph Joachim. Γι’ αυτόν άλλωστε γράφτηκε το συγκεκριμένο έργο-πρόκληση, το οποίο αναδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τις δεξιοτεχνικές ικανότητες αλλά και τη μουσικότητα του εκάστοτε σολίστ.

 

Σε συνεργασία με την

Unitel

 

Χορηγός εκδηλώσεων στον Κήπο

Motoroil_logo

Οι εκδηλώσεις στον Κήπο του Μεγάρου κάθε καλοκαίρι γίνονται στο γρασίδι. Οι θεατές μπορούν να φέρουν μαζί τους μαξιλάρια ή ριχτάρια.