Προβολή όπερας στον Κήπο του Μεγάρου

Πρωταγωνιστεί ο Jonas Kaufmann

Δευτέρα 1 Ιουλίου | 20:30 | με αγγλικούς υπότιτλους | είσοδος ελεύθερη

Music to Watch | H εικόνα της κλασικής μουσικής για τρίτη χρονιά στην οθόνη του Κήπου

Σε συνεργασία με την Unitel

Χορηγός των εκδηλώσεων στον Κήπο του Μεγάρου Compressed by jpeg-recompress

«Γιόνας Κάουφμαν: έξοχος».

Kurier

«O Λουντοβίκ Τεζιέ […] ενσαρκώνει με ιδανικό τρόπο έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς “κακούς” στην ιστορία της όπερας».

Simply Classic

Με τη συναρπαστική ερμηνεία του Jonas Kaufmann [Γιόνας Κάουφμαν] στον απαιτητικό ρόλο του Οθέλλου συνεχίζονται, τον Ιούλιο, οι προβολές στο υπαίθριο μουσικό σινεμά στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Ο κορυφαίος γερμανός τενόρος ενσαρκώνει με συγκλονιστικό τρόπο τον τραγικό Μαυριτανό της Βενετίας στην όπερα Οθέλλος του Giuseppe Verdi [Τζουζέππε Βέρντι], η οποία είναι εμπνευσμένη από το ομώνυμο σαιξπηρικό έργο. Σε αυτή την έξοχη παραγωγή της Κρατικής Όπερας της Βιέννης, τον Jonas Kaufmann πλαισιώνει μια πλειάδα διακεκριμένων μονωδών: η Rachel Willis-Sørensen [Ρέιτσελ Γουίλλις-Σόρενσεν] (Δυσδαιμόνα), ο Ludovic Tézier [Λουντοβίκ Τεζιέ] (Ιάγος), οBekhzod Davronov [Μπεχζόντ Νταβρόνοφ] (Κάσσιος), η Szilvia Vörös [Σύλβια Βαιραίς] (Αιμιλία), ο Ted Black [Τεντ Μπλακ] (Ροδερίκος), οIlja Kazakov [Ίλια Καζακόφ] (Λουδοβίκος),ο Leonardo Neiva [Λεονάρντο Νέιβα] (Μοντάνος), ο Ferdinand Pfeiffer [Φέρντιναντ Πφάιφερ] (Κήρυκας) και η Katharina Billerhart [Καταρίνα Μπίλλερχαρτ] (Μπιάνκα).

Την Ορχήστρα της Κρατικής Όπερας της Βιέννης διευθύνει ο βρετανός μαέστρος Alexander Soddy [Αλεξάντερ Σόντυ]. Την παράσταση σκηνοθέτησε ο επίσης Βρετανός Adrian Noble [Έιντριαν Νόουμπλ], πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Βασιλικού Σαιξπηρικού Θιάσου. Συμμετέχει επίσης η Χορωδία της Κρατικής Όπερας της Βιέννης σε μουσική διδασκαλία Τhomas Lang [Τόμας Λανγκ]. 

Η όπερα Οθέλλος προβάλλεται τον Κήπο του Μεγάρου τη Δευτέρα 1 Ιουλίου στις 20:30 με αγγλικούς υπότιτλους. Η προβολή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη UNITEL, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής και διανομής πολιτιστικού περιεχομένου διεθνώς.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη (με κράτηση στο site του Μεγάρου).

Οι εκδηλώσεις στον Κήπο πραγματοποιούνται με τη χορηγία της Motor Oil.

Ο Οθέλλος του Giuseppe Verdi και ο Οθέλλος της Κρατικής Όπερας της Βιέννης

Ο Τζουζέππε Βέρντι, στον Οθέλλο ‒την προτελευταία του όπερα και τελευταία της σαιξπηρικής τριλογίας του (Μάκβεθ, Οθέλλος, Φάλσταφ)‒, επιστρατεύει στο έπακρο το συνθετικό του δαιμόνιο, γράφοντας μια αριστουργηματική παρτιτούρα με θέμα την εκδικητικότητα, τον δόλο και τον φθόνο. Ο βενετός διοικητής της Κύπρου, τον οποίο η Δυσδαιμόνα αγαπά βαθιά, μετατρέπεται σε έναν εξαγριωμένο ζηλότυπο δολοφόνο. Στο τέλος, η αγάπη της για τον μαυριτανό πολέμαρχο θα συντριβεί από τις μηχανορραφίες του Ιάγου. Μία από τις  μεγαλύτερες ιστορίες αγάπης της παγκόσμιας λογοτεχνίας θα τελειώσει άδοξα, βάναυσα και παράλογα.

Στον Οθέλλο της Κρατικής Όπερας της Βιέννης, ο Γιόνας Κάουφμαν έρχεται αντιμέτωπος ίσως με τον πιο απαιτητικό ρόλο του ρεπερτορίου του. Η παράσταση αυτή τον βρίσκει «σε υπέροχη φόρμα» (Kronen Zeitung), ενώ, με την ερμηνεία του, ο Κάουφμαν «κατακτά την κορυφή του Ολύμπου» (klassik-begeistert.de). Ο βαρύτονος Λουντοβίκ Τεζιέ «είναι ασυναγώνιστος ως Ιάγος» (Kurier), «οι ατάκες του είναι τονικά ευθύβολες, ενώ χρησιμοποιεί το legato του ως μέσο έκφρασης της χειριστικής πανουργίας του Ιάγου. Σωστός διάβολος επί Γης!» (Der Standard). Η υψίφωνος Ρέιτσελ Γουίλλις-Σόρενσεν είναι «μια ακαταμάχητη Δυσδαιμόνα» (Die Presse), «με ηχόχρωμα που συναρπάζει» και «φωνή στην οποία υποκλινόμαστε» (klassik- regeistert.de). Η σκηνοθεσία του Έιντριαν Νόουμπλ μεταφέρει τη δράση περίπου στα 1900 και την απογυμνώνει από το ιστορικό της πλαίσιο. Ταυτόχρονα, ο Νόουμπλ δίνει έμφαση στον εσωτερικό κόσμο και στη συναισθηματική αποδιοργάνωση του πρωταγωνιστή, μεταμορφώνοντας τον οπερατικό Oθέλλο του Βέρντι σε ένα αγωνιώδες σκηνικό «ψυχολογικό θρίλερ» (bachtrack.com).

Megaron and Unitel Present

Η UNITEL, εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια, καταγράφει ανεπανάληπτες ερμηνείες από συναυλίες κλασικής μουσικής και παραστάσεις όπερας, οπερέτας και μπαλέτου που άφησαν εποχή, σε συνεργασία –συχνά, με αποκλειστικά συμβόλαια– με κορυφαίους καλλιτέχνες, όπως οι θρυλικοί μαέστροι Herbert von Karajan, Leonard Bernstein, Carlos Kleiber –αλλά και νεότεροι, όπως ο Christian Thielemann– ή η σταρ της όπερας Anna Netrebko καθώς και με ορχήστρες και καλλιτεχνικούς φορείς διεθνούς κύρους (Φιλαρμονική Βιέννης, Φιλαρμονική Βερολίνου, Σκάλα του Μιλάνου, Κρατική Όπερα της Βαυαρίας, Φεστιβάλ Σάλτσμπουργκ, Μπαϋρώυτ, Μπρέγκεντς κ.ά.).

Με έναν κατάλογο τεχνικά άρτιων παραγωγών που αριθμεί περισσότερα από 1.500 οπτικοακουστικά αρχεία, η UNITEL είναι μία από τις πρωτοπόρους εταιρείες στον χώρο της παραγωγής έγχρωμων στερεοφωνικών μουσικών φιλμ. Σήμερα, τα βίντεό της κυκλοφορούν αποκλειστικά με εικόνα UHD (υπερυψηλής ευκρίνειας) και ήχο Surround. Αποτελεί μετεξέλιξη της εταιρείας Cosmotel που ιδρύθηκε το 1964 από τον Δρ. Leo Kirch και τον Herbert von Karajan με σκοπό τη δημιουργία παραγωγών κλασικής μουσικής για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Ο επίλογος του φετινού προγράμματος προβολών του Μεγάρου στον Κήπο ολοκληρώνεται στις 8 Ιουλίου με μια ακόμη εξαιρετική παραγωγή που μαγνητοσκοπήθηκε στην Κρατική Όπερα της Βιέννης: τη συναυλία της διάσημης σολίστ του βιολιού Anne-Sophie Mutter με το σχήμα Mutter’s Virtuosi.

Πληροφορίες

210 72 82 333

www.megaron.gr