1957

Χωροθέτηση. H πρώτη φάση της κτιριακής ιστορίας του Μεγάρου Μουσικής αρχίζει με την προμελέτη Mουσικού Kέντρου, την οποία συντάσσει η ομάδα Δοξιάδη, Σκέπερς, Βασιλειάδη. Ο Σύλλογος οι Φίλοι της Μουσικής έρχεται επίσης σε επαφή με τον γερμανό αρχιτέκτονα Βάλτερ Γκρόπιους μέσω του έλληνα συνεργάτη του, αρχιτέκτονα Περικλή Σακελλάριου. Ο Γκρόπιους έχει αναλάβει τα σχέδια της υπό ανέγερση αμερικανικής πρεσβείας και η επαφή κρίνεται απαραίτητη, ώστε να αποκτηθεί μια γενική ιδέα του αρχιτεκτονικού στυλ του κτιρίου που θα γειτνιάζει με το Μέγαρο.

1970

Τα σχέδια για την αίθουσα Φίλων της Μουσικής, μετέπειτα Χρήστου Λαμπράκη, έπειτα από σύσταση του Χέρμπερτ φον Κάραγιαν, ανατίθενται το 1970 στους γερμανούς αρχιτέκτονες Χάινριχ Κάιλχολτζ και Γιοχάννες Μπούρκχαρντ, κορυφαίους ειδικούς σε ζητήματα ακουστικής. Τη συνέχεια του έργου τους για την ολοκλήρωση της αίθουσας αναλαμβάνει –μετά το 1982– η εταιρεία Müller BBM.

Μακέτα του κτιρίου του Μεγάρου σε σχέδιο Εμμανουήλ Βουρέκα

1971

O Εμμανουήλ Βουρέκας και οι συνεργάτες του παραδίδουν την κατασκευαστική μελέτη του κτιρίου. Πολιτικοί μηχανικοί είναι οι Β. Αμπακούμκιν και Π. Αμπουσελάμ, ενώ την ηλεκτρολογική μελέτη ολοκληρώνει ο Α. Αγγελίδης.

1976

Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής τοποθετεί τον θεμέλιο λίθο.

1980 – 1986

Ανέγερση. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών αλλάζει την όψη της οδού Βασιλίσσης Σοφίας σταδιακά, ενώ την πρόοδο του έργου παρακολουθούν όλοι οι Αθηναίοι. Παρόλα τα θέματα χρηματοδότησης, η ανέγερση προχωρά χάρη στην επιμονή και εργασία υπό την ακούραστη ενασχόληση και επίβλεψη του Χρήστου Δ. Λαμπράκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εξωτερικός φωτισμός του κτιρίου αποτελεί δωρεά της Γαλλικής Κυβέρνησης.

Η Αίθουσα Φίλων της Μουσικής υπό κατασκευή

1980 – 1986

Η ανέγερση του Μεγάρου ξεκινάει το 1981. Το 1986, ο Γερμανός αρχιτέκτονας Χέλμουτ Μύλλερ επισκέπτεται την Αθήνα για να εκπονήσει την τελική ακουστική μελέτη. Προτείνει, και γίνονται αποδεκτές, σειρά από αλλαγές για τη βελτίωση της ακουστικής, με βασικότερες τις μετατροπές στη μεγάλη αίθουσα (περιορισμός του πλάτους αίθουσας με πλαϊνά θεωρεία και του πλάτους σκηνής με κινητά πετάσματα). Η κατασκευή της ξύλινης επένδυσης γίνεται στη Γερμανία, από την εταιρεία Schildknecht Innenausbau GmbH, που ειδικεύεται στους συναυλιακούς χώρους κλασικής μουσικής, και έρχεται σε προκατασκευασμένα κομμάτια για να τοποθετηθεί στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

Η επιλογή κάθε υλικού και κάθε αντικειμένου στο κτίριο γίνεται με αυστηρά κριτήρια αισθητικής και ποιότητας υλικού, με στόχο τη διακριτική πολυτέλεια και την αντοχή στο χρόνο. Μάρμαρο Διονύσου, ξυλεία από τη Γερμανία, ειδικές παραγγελίες διακοσμητικών στοιχείων και συνεργασία με τους καλύτερους έλληνες σχεδιαστές δημιουργούν ένα εσωτερικό απαράμιλλης αισθητικής και λειτουργικότητας.

2003

Το δεύτερο μέρος του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, το Συνεδριακό Κέντρο, έγινε με δωρεά του Ελληνικού κράτους για να καλύψει τις ανάγκες της χώρας σε μεγάλες συνεδριακές υποδομές διεθνούς επιπέδου, και εγκαινιάστηκε το 2004. Μέρος του Συνεδριακού Κέντρου είναι και η Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, ένα από τα μεγαλύτερα Opera Halls της Ευρώπης.

Υποσκήνιο

Η αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη είναι η μοναδική στην Ελλάδα που διαθέτει 4 χώρους ίσους με τη σκηνή δίπλα και κάτω από τη σκηνή.

Το βάθος του υποσκηνίου που φιλοξενεί τους μηχανισμούς σκηνής είναι 40 μέτρα ενώ το ύψος του πύργου της σκηνής είναι 27 μέτρα. Η αίθουσα έχει τη δυνατότητα για το ανέβασμα πολύ μεγάλων σκηνικών παραγωγών.

Μετάβαση στο περιεχόμενο